oben
spacer
Hry na hrdiny

Hry na hrdiny

Kion 
[ O projektu www.hrynahrdiny.cz ]   [ Co jsou to hry na hrdiny ]    Nenechte se omezovat realitou - ponořte se do světa her a fantazie...  

  Vyhledávání


  Mapa stránek
· Domů
· Archiv aktualit
· Odkazy
· Témata
· Top 10
· Váš účet
· Vyhledávání
· Kniha návštěv

Externí odkazy (cz)
· RPG fórum
· Anotace RPG her
· RPG pedia

  Doporučujeme
Hrdinové Fantasy nabízejí svobodu!
d20
Hulkový rád
Fantasy obchod
Siranie
Srdce Erinelu
RPG Knihovna
Kion
Equilibrie
Ankarie - svet pro DrD+
Legendy Armandie
Genesis Excogitatus
RPG hry
MFantasy - on-line magazín s fantasy povídkami
Altar
Cínoví vojácci
Web príštích spisovatelu

  Podpořte nás
Hry na hrdiny

  Přihlášení
Přezdívka

Heslo

Ještě nemáte svůj účet? Můžete si jej vytvořit zde. Jako registrovaný uživatel získáte řadu výhod. Budete moct upravit vzhled tohoto webu, nastavit zobrazení komentářů, posílat komentáře, posílat zprávy ostatním uživatelům a řadu dalších.

  

Kostra vs. detailní popis dobrodružství, vedení hry

Autor: Gorth - Úterý, 30.11. 1999 - 00:00:00
Topic: Rady pro PH

V tomto článku se pozastavím nad přípravou dobrodružství pro hru a zdrbnu u nás oblíbený pojem „Jeskyně“. Bohužel jsem však stručný a tak mně toto téma na celý článek nevyjde. Tudíž jsem se k němu rozhodl přidat internetové zdroje, kde můžete pro svá vlastní dobrodružství a vedení hry najít spousty inspirace.

1.5. 2005: aktulizovány internetové zdroje.


Terminologie „Jeskyně“

Nejdříve bych se chtěl ohradit proti často používanému termínu „Jeskyně“, který je pozůstatkem, u nás první vydané, hry na hrdiny Dračí Doupě pro Začátečníky. Tento termín zbytečně evokuje představu čtverečkové jeskyně s jedním vchodem a jediným cílem – většinou vymlácením všeho živého. Tím nechci říct, že jsem proti pořádné bitce. Pouze se pozastavuji nad herním sezením, které je takto celé situované a nesprávným používáním tohoto termínu.

Rozumím tomu, že pro začátečníky je umístění do uzavřené oblasti mnohem jednodušší. Vedení samotné hry není tak složité, dají se připravit snad veškeré eventuality a hráči nemusí řešit co s nabyvší svobodou. Je třeba si ale uvědomit, že termín „Jeskyně“ by měl být brán jako typ dobrodružství a ne jako synonymum. Řekl bych, že tomuto problému napomáhá i zastaralý termín „Pán Jeskyně“. Pokud by byl tento termín používán v rámci systému, který by byl na „Jeskyních“ postaven, mlčel bych, bohužel tomu však není.

Příprava dobrodružství

Začátečníci jistě ocení detailnější popisy a hlavně návod, jak zápletku skloubit s umístěním stop, jak popisovat cizí postavy, jak moc a jakým způsobem popisovat města, budovy, lesy, hory a další věci tak, aby si o nich hráči dovedli udělat představu. Je však třeba u tohoto způsobu zůstat? S postupem času rozsah mnohých dobrodružství roste a tak se snadno stane, že popis takového dobrodružství zabere mnoho stran textu a map (mnohdy stále čtverečkových). Pán Hry musí neustále listovat v papírech - jelikož je nad jeho síly si vše zapamatovat. Byť je dobrodružství detailně rozpracované, může mu chybět určitá volnost v jeho „řešení“, které je často naplánováno krok po kroku (a stejně tento plán naboří hráči hned při první příležitosti :). Abych to shrnul: Takto připravené dobrodružství se pro pokročilé hráče začne jevit jako hutné, nepřehledné, lineární, nedávající dostatek prostoru pro improvizaci.

Tento moment je třeba si uvědomit a pokusit se jít o trošku dál ve vedení hry. Příběh netvoří jen samotný Pán Hry, ale i samotní hráči a je třeba jim k tomu dát dostatečnou svobodu. Zkuste si někdy připravit jen zápletku (základní kostru příběhu), s tím, že celé rozuzlení ponecháte čistě na hře. Naučte své hráče být při hře aktivnější a podporujte je v tom (ze začátku spíše: a nuťte je do toho). Pasivní hráči reagující pouze na nebezpečí jsou prokletím pánů Hry. Hráčská aktivita usnadní vedení hry a ve většině případů hru obohatí, aneb není v silách pána Hry neustále tahat z rukávu originální nápady. Přeji mnoho štěstí.

Zajímavé internetové zdroje

Všeobecné informace

eKrypta - internetový magazín o záhadách, scifi a tajemnu.

Výtah z rubriky Info pro PJ:
  • Zápletka
  • Realita dobrodružství
  • Jak oživit putování divočinou
  • Jeskyně, jeskyňky a drobné či velké podzemní labyrinty
  • Tvoříme fantastické světy (seriál)
Asterionští poutníci - stránky hráčské družiny.

Strýček Figgy a jeho průvodce pro PJ …
Tento výborný text pochází původně z anglicky psaných stránek Uncle Figgy's Guides.

Dále je zde možno nalézt:
  • Světla velkoměsta
  • Velký seznam zápletek
  • Zlidšťování nepřátel
  • Ženy a RPG
Siranie - fantasy svět.

V rubrice Jak hrát? naleznete:
  • Jak vést hru coby Vypravěč a napnout a bavit přitom své hráče.
  • Jak se lišily "Dávné časy" od doby (post)moderní v životě a prožívání lidí.
  • Zda je opravdu potřeba užívat při hře kostek.
  • Jak vzbudit strach a bázeň.
  • Jaké chyby Vypravěče nejvíce iritují hráče.
  • Jaké hráčské typy často potkáváme. Najdete sebe?
Hostinec U Starého Elfa

Advanced Dungeons & Dragons - tu nájdete články zamerané hlavne na Dungeon Masterov ADAD, ktoré by im mali pomôcť pri tvorbe dobrodružstiev, riešení problémov počas hrania ADAD a tiež im ukázať nejednu zaujímavosť z množstva svetov vytvorených pre túto hru.

Připravená dobrodružství

Snažil jsem se dát do kupy seznam odkazů, vedoucích na stránky, na kterých se nacházejí připravená dobrodružství (v češtině / slovenštině). Nemám však pochyby o tom, že jsem na mnohé zapomněl. Pokud tedy víte o zdrojích, které vám v tomto seznamu scházejí, dejte mi prosím vědět, ať je můžu přidat.

 
  Hodnocení článku
Průměrné hodnocení: 3.85
Účastníků: 14


Zvolte počet hvězdiček:

Výborný
Velmi dobré
Dobré
Povedený
Špatné


  Možnosti

 Vytisknout článek Vytisknout článek

 Poslat článek Poslat článek


Související témata

Teorie RPG

"Kostra vs. detailní popis dobrodružství, vedení hry" | Přihlásit/Registrovat | 1 komentář | Vyhledávání v diskusi
Komentáře vlastní jejich autoři. Neodpovídáme za jejich obsah.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím zaregistrujte se.

Re: Kostra vs. detailní popis dobrodružství, vedení hry
Od: skaven - Úterý, 30.11. 1999 - 00:00:00
( O uživateli )

Pěkný článek, který jednoduše shrnuje podstatu přípravy hry, odkazy místo přepsání - výborný nápad.
fuss

Free Themes, Templates and Layouts at jooon.de

Powered by Copyright © UNITED-NUKE. Všechna práva vyhrazena.
Čas potřebný ke zpracování stránky: 0.03 sekund